Thursday 11 February 2016

Orang Batu

Bila aku boleh jadi orang paling peramah dengan 'stranger'.


Tapi..

entah kenapa terlalu susah untuk terima ahli keluarga baru.  😫


Aku boleh duduk bersembang macam dah kenal 10 tahun dengan 'strangers' yang baru kenal 30 minit. Mungkin juga sebab peramah, jadi aku tak ada masalah sangat dengan orang-orang baru kenal. Memang aku sangat suka berkawan.

Tapi,

Setiap kali adik beradik aku bawa bakal ipar duai, aku rasa berat hati. Susah sangat nak terima ahli leluarga baru. Rasa macam kehilangan.


Adik beradik yang sama-sama membesar dulu dirampas orang.



Saiyaaa taaaa kuadddd 😭😭😭😭😭😭😭


Mak pun selalu nasihat, macam mana sekalipun aku kena belajar untuk terima macam mana diorang pun sedang belajar menerima seluruh keluarga kami.

Phewww..

Rasanya aku patut duduk dalam gua, jadi orang batu. Susah sangat nak bertamadun.

No comments: